שטרודל תפוחים, גבינה ומייפל

Processed with VSCO with  preset

היי חברים!

ובכן, אני סה"כ בחור די עירוני. אני חייב שהכל יהיה קרוב אליי, אני אוהב את התזזיתיות של העיר, אני צריך שדברים ייקרו סביבי כל הזמן. על הרעש בבוקר הייתי מוותר, אבל היי, סה"כ טרייד די טוב.
גם בקינוחים, אני לפעמים מאוד אוהב את האור והצילצולים… משהו שיתפוס את העיניים וייתן קצת שואו. אבל, זה לא אומר שאין לי לפעמים חשק גם לקינוח כפרי, ביתי ופשוט. בלי פוזות מיותרות או ציפויים מרשימים. אבל ברור שממש טעים, כן?

אני זוכר את הפעם הראשונה שבה נדלקתי על השוס של שילוב תפוחים וגבינה. זה היה אי שם בצבא, קראתי את מוסף "שף" במגזין "לאישה" (אל תשפטו אותי!) לקראת חג השבועות, וראיתי עוגת גבינה מרהיבה עם תפוחים של מיכל לוי-אלחלל (מולה אגב, זכיתי לעבוד לפני כשנה, כשהשתתפתי בחוברת שבועות תנובה של 2018. גם המתכון הזה הוא בשיתוף השף הלבן). התלהבתי מהחיבור הזה אז ואני אוהב אותו עד היום, וזה מה שהביא אותי למתכון הבא 🙂

אמנם המתכון הוא פשוט פשוט והכל, אבל הייתי חייב גם לתת לו טוויסט. ברוב המתכונים לשטרודל משתמשים בסוכר רגיל, אבל כאן בעצם קירמלתי את התפוחים בתוך סירופ מייפל – שמוסיף בעיניי טעם מיוחד וריח משגע, ומשתלב מעולה גם עם הגבינה.
את הפקאנים והצימוקים שהוספתי אתם יכולים להחליף במגוון אגוזים או פירות יבשים אחרים, אני אישית מאוד אוהב את זה ככה – אבל בעד התאמה אישית כשזה בא להכל. לכו על מה שהמשפחה / חברים שלכם אוהבים, וייצא לכם סוף.

ובכן, כתבתי מספיק, אז מוכנים לזה? קדימה למתכון 🙂

Processed with VSCO with  preset

שטרודל תפוחים, גבינה ומייפל

מצרכים (ל-2 שטרודלים):
5 תפוחים ירוקים, קלופים
1 כף מיץ לימון
25 גרם חמאה + 100 גרם להברשה
1/3 כוס מייפל אורגני טהור
500 גרם מלית גבינה למאפים 9% השף הלבן
1 כפית תמצית וניל
1/3 כוס פקאן סיני, קצוץ
1/3 כוס צימוקים לבנים
1 חבילת בצק פילו, מופשרת במקרר ללילה

להגשה (לא חובה):
קרם פרש השף הלבן
מייפל אורגני טהור
אבקת סוכר

Processed with VSCO with  preset

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. חותכים תפוחים לקוביות קטנות, מניחים בקערה, מוסיפים 2 כפות מיץ לימון ומערבבים. במחבת רחבה שמים 25 גרם חמאה ומוסיפים מייפל. ממיסים יחדיו על אש בינונית, מוסיפים את קוביות התפוחים, ומבשלים אותם בתערובת החמאה והמייפל כ-8-10 דקות עד שהתפוחים מתרככים מעט. מסירים מהאש ומצננים.

2. בקערה נפרדת מערבבים מלית גבינה למאפים, וניל, פקאן סיני וצימוקים. מוסיפים את התפוחים המקורמלים, ומערבבים לקבלת תערובת אחידה.

3. מרכיבים את השטרודל: ממיסים חמאה בקערית. לוקחים דף פילו ראשון ומניחים פרוס על נייר אפייה (את השאר מכסים במגבת מטבח לחה, הם נוטים להתיישב במהירות). מברישים חמאה מומסים במברשת, ומניחים דף פילו נוסף בצורה חופפת. מברישים גם אותו וכך ממשיכים עד שיש לנו 8 דפים יחד.

4. מניחים כמחצית מתערובת המילוי בשליש התחתון של מלבן הפילו (לרוחב), במרחק כ-3 ס"מ מהקצה. מקפלים כלפי מעלה את הקצה התחתון של ה-3 ס"מ שהשארנו, וממשיכים בתנועת גלגול הדוקה של המילוי כלפי מעלה עד לקבלת השטרודל. מקפלים את הקצוות כלפי מעלה. חוזרים על כל הפעולות לקבלת שטרודל נוסף. אופים את השטרודלים בתנור כ-25-30 דקות עד שהם מזהיבים היטב. מוציאים ומצננים.

5. להגשה: בוזקים מעל השטרודלים אבקת סוכר דרך מסננת דקה. יוצקים כף נדיבה של קרם פרש. אם רוצים, יוצקים מעט מייפל מעל השטרודל. בתיאבון!

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with  preset

וזהו להיום בינתיים, מקווה שתאהבו את המתכון 3>
אני כאן כרגיל להערות ושאלות.
שיהיה לכם חג שבועות שמח! 🙂

אבינועם

כתיבת תגובה