עוגת ביסקוויט שוקולד משודרגת

היי חברים 🙂

את המתכון הבא בכלל לא תיכננתי לפרסם, הוא די היה מתכון מעכשיו לעכשיו לקינוח קריר וקליל, אבל הרבה מכם כתבתם לי וביקשתם אותו אז החלטתי לכתוב אותו כמו שצריך!

זה קצת מצחיק, אבל עוגת ביסקוויטים הפכה לאחרונה לאחת העוגות האהובות עליי. כן כן, עם כל הפשטות והאינסטנט שלה. אני יכול לזכור את עצמי כילד מיישר את עוגת הביסקוויטים של אמא שלי ומתענג (ורק משאיר את ציפוי השוקולד בצד, כי "איכסה שוקולד מריר"… לכו תבינו ילדים. לפחות שם התבגרתי, שוקולד מריר זה החיים!). מאז, ובמשך המון שנים ,לא כל כך יצא לי לאכול (ובטח שלא להכין* עוגות כאלה. לאחרונה זה לגמרי השתנה, ולעיתים חברים צוחקים עליי כשמתחשק לי להזמין איתם בבית קפה עוגת ביסקוויטים. "אבל זה כזה רגיל" הם אומרים לי. "רגיל וטוב" אני אומר.
אני תוהה אם זה העניין הנוסטלגי והזיכרון לעוגה של אמא, ערגה לדברים הבסיסיים, או שפשוט בואו נודה בזה – השילוב בין גבינה, ביסקוויט ושוקולד, כי מי צריך יותר?
אבל כל זה לא באמת משנה. מה שמשנה הוא שהעוגה הזו, הכי ישראלית וביתית ופשוטה, לגמרי כאן להישאר לנצח 🙂

בחזרה למתכון עצמו – בעצם מדובר בעוגת ביסקוויטים די פשוטה, עם קרם גבינה מוקצף בין השכבות. הביסקוויטים טבולים בשוקו והציפוי הוא גנאש שוקולדי מושחת שישמח כל כפית 🙂 עם זאת, זה קינוח לא כבד ולא מתוק מדי, והוא מעולה לימי הקיץ החמים.

אז יאללה, קדימה למתכון 🙂

 

Processed with VSCO with  preset

עוגת ביסקוויט שוקולד משודרגת

מרכיבים (ל-3 תבניות אינגליש קייק): 
לקרם הגבינה:
2 מיכלי שמנת מתוקה
2 כוסות חלב 3%
2 אינסטנט פודינג וניל
1/4 כוס סוכר
500 גרם גבינה לבנה 5%

לביסקוויטים: 
כ-35 ביסקוויטים (השתמשתי בפתיבר רגיל)
1 כוס שוקו מוכן מ-1 כוס חלב, 2 כפיות קקאו ו-2 כפיות סוכר, פושר (או 1 כוס שוקו מוכן מראש)
לציפוי: 
1 מיכל שמנת מתוקה
250 גרם שוקולד מריר
לקישוט אם רוצים – 2 טבלאות שוקולד לבחרה, חתוכות גס לשברים
IMG_20180731_074706__01
הכנה:
1. מקציפים שמנת, חלב ואינסטנט פודינג וניל ביחד. מוסיפים סוכר בהדרגה ומקציפים עד לקבלת קצפת יציבה. מקפלים פנימה גבינה לבנה בעדינות.
2. מרכיבים את העוגה: טובלים ביסקוויטים בשוקו לשניה מכל צד, מנערים ומסדרים בתבניות. יוצקים מעליהם חצי מקרם הגבינה המוקצף ומיישרים. מסדרים שכבת ביסקוויטים נוספת מעל לקרם, ויוצקים מעליה את שאר קרם הגבינה. מיישרים את הקרם, מכסים את העוגות ומעבירים לקירור של 3-4 שעות.
3. לגנאש: ממיסים שוקולד ושמנת מתוקה בבן מארי או עם פולסים של 20 שניות במיקרוגל ועירבוב לסירוגין. מוציאים את העוגות מקירור, יוצקים מעל את הגנאש ומיישרים. אם רוצים, מקשטים בשברי טבלאות שוקולד שנועצים בחלק העליון של העוגה. שומרים את העוגה בקירור. בתיאבון 🙂
אז זהו, זה להפעם. מתכון פשוט וסופר טעים.
אני כרגיל כאן לשאלות והערות.
המשך יום מתוק!
אבינועם
פירורים

10 תגובות בנושא “עוגת ביסקוויט שוקולד משודרגת

כתיבת תגובה