פנקוטה שקדים טבעונית עם קרם לימון ופיסטוק

היי חברים!

לאחרונה השמש כבר מאוד מפרגנת (בלשון המעטה), הטמפ' עולות ועולות, ואני לא יכול להמשיך ולהכחיש – שיא הקיץ כבר כאן. נכון, אני לא טיפוס של חורף, וגשם מכניס אותי קצת לדיכאון… אבל בין זה לבין קערת המרק המהבילה עם נגיעות "פתחתי תנור להסתכל על עוגה כשהפרצוף שלי קרוב מדי" שנקראת תל אביב כרגע, יש פער די גדול! :O

אז טבעי שנחפש לנו הצלות קטנות במהלך היום (ובקיץ כמו שלנו, לפעמים גם בלילה). וכאן בדיוק נכנסים לתמונה קינוחים קרירים, קלילים ומרעננים – המצילים הרשמיים של הקיץ. בדיוק כמו המתכון הבא שאני רוצה לשתף איתכם לפנקוטה שקדים שהכנתי בשיתוף פעולה עם אלפרו, שהיא גם זריזה להכנה, גם צוננת, וגם לא כבדה בעליל (בניגוד לשימוש בשמנות או קרמים כבדים, כאן יש שמנת קלילה עם מעט אחוזי שומן).

הפנקוטה עצמה מבוססת על משקה שקדים ושמנת אורז, ביחד עם אגר אגר שמהווה ג'לטין צמחי, ומומלץ התחיל בהכנות לקינוח לפחות כמה שעות לפני האכילה כי היא צריכה להתגבש. קרם הלימון שמעל מוסיף המון טעם ומתחבר מעולה עם השמנתיות של הפנקוטה, אבל מי שלא מחבב לימון יכול להחליף את מיץ הלימון במיץ תפוזים או במיץ פירות יער (פירות יער קפואים סחוטים למשל). זה יכול להיות גם גיוון נחמד וכיפי, ומתחבר עם טעם הפיסטוקים כך או כך.

ובכן, דיברתי מספיק, בעודי נלחם ברצון עז להכין לעצמי קפה קר *נוסף*. אז קדימה, למתכון!

Processed with VSCO with  preset

Processed with VSCO with  preset

פנקוטה שקדים טבעונית עם קרם לימון ופיסטוק

מצרכים (לכ-6 מנות): 
לפנקוטה:
1 כוס משקה שקדים אלפרו
1/2 כוס סוכר
2 מיכלי שמנת אלפרו על בסיס אורז או סויה
2 כפות אגר אגר (ג'לטין על בסיס אצות)
1 כפית תמצית וניל איכותית

לקרם לימון:
1/4 כוס מיץ לימון
1/2 כוס שמנת מתוקה צמחית (אפשר להחליף בקרם קוקוס)
1 כפית גרירת לימון
2 כפות סוכר
4 כפיות קורנפלור
3 כפות פיסטוקים, מרוסקים

לקישוט: פרחי מאכל (אופציונאלי)

Processed with VSCO with  preset

הכנה: 
1. מכינים את הפנקוטה: לסיר עמוק יוצקים משקה שקדים אלפרו ומוסיפים סוכר. מחממים על אש בינונית תוך עירבוב עד להמסה של הסוכר.
2. מוסיפים שמנת אלפרו אורז או סויה ו-2 כפות אגר אגר. מביאים לרתיחה, מנמיכים מעט את האש ומבשלים לעוד כ-3 דקות נוספות. מסירים מהאש, מוסיפים תמצית וניל ובוחשים. מצננים מעט, יוצקים לכוסות הגשה או תבניות פנקוטה, ומכניסים להקפאה לשעתיים.
3. מכינים את קרם הלימון: לסיר על אש בינונית יוצקים שמנת צמחית ומיץ לימון. מוסיפים גרירת לימון, סוכר וקורנפלור, וטורפים היטב. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש וממשיכים לטרוף, רק עד שהקרם מסמיך (הוא יסמיך די בבת אחת, וזה הזמן לכבות את האש). משאירים בצד לצינון, ומעבירים לשקית זילוף.
4. מוציאים את הפנקוטה מהמקפיא, מזלפים על כל פנקוטה קרם לימון במרכזה, ומפזרים שברי פיסטוק. אם רוצים, מקשטים גם עם פרח מאכל. שומרים מכוסה במקרר עד 3 ימים. בתיאבון!

Processed with VSCO with  preset

וזהו, ככה פשוט. מקווה שאהבתם.
אני כאן כרגיל לשאלות או הערות.
מקווה שגם הטבעונים שבינינו יחגגו חג שבועות לבן ושמח 🙂
המשך יום מתוק,
אבינועם

Processed with VSCO with  preset

 

 

כתיבת תגובה